Feest·Naaien·Truien

Fonkelende warmte en gezelligheid

Net zoals heel wat andere tieners is de dochter des huizes fan van blingbling en schattige diertjes. Als we deze twee nu eens combineren tot een trui bedacht ik toen ik enkele weken geleden aan het stoffenkraam van Bambiblauw stond tijdens het stoffenspektakel.

koala zoom

Het enige wat me even deed twijfelen was of deze tricot voldoende zou meegeven aan de halsboord. Maar ik was met de juiste “madam” op stap om hierover advies in te winnen. Zij was immers tester voor het toffe kidspatroon dat ik op het oog had: de bethioua-teens. Wie een beetje de weg kent in naai- en blogland is vast haar toffe truien al tegengekomen!

Omdat de stof meer rekte in de lengte dan in de breedte, knipte ik de halsboord in die richting, een goede keuze zo bleek: het koppeke kan er vlotjes door 🙂

bethioua koala Collage

Ik gebruikte een strechsteek en naaide met glittergaren, dat perfect matcht met de zachte glamoursweat. Dit werkte perfect, op een gesneuvelde tweelingnaald en enkele draadbreuken na.

De dochter die wist van niets, dus het maken van de trui moest stiekem gebeuren. Dat ze eergisteren mocht gaan logeren bij haar BFF’je was een meevaller. Zo raakte de trui net op tijd af en kon hij gisteren met “ooh, wauw, keimooi, dankjewel mama!” worden uitgepakt.

trui

Fonkelende glittertjes, warmte en gezelligheid; deze trui heeft het allemaal!

gebruikte stofjes: paneel tricot met koala opdruk en glamoursweat, beiden verkrijgbaar bij Bambiblauw

garen: Gütermann SULKY  7001 bij Veritas

10 gedachten over “Fonkelende warmte en gezelligheid

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

