Naaien·Tassen

Tienertas

In navolging van de zus kreeg ook het andere nichtje een tas cadeau. Deze keer werd het een schoudertas. Dat staat wat hipper voor een tiener!

Als basis gebruikte ik, net zoals bij de sporttas, een kooppatroon dat ik aanschafte aan een kraam op het stoffenspektakel.

tas_

tasDe tas werd verstevigd met H640 en rondom afgewerkt met bias. De werkbeschrijving liet ik voor wat ze was omdat ik vond dat ze niet overal even logisch in elkaar zat. (Bij de sporttas volgde ik ze wel grotendeels.)

Aan de binnenzijde voegde ik nog een bijpassend uitneembaar tasje toe om wat kleine spulletjes in te stoppen. Het kan ook dienstdoen als geldbeugeltje. Om het zakje te bevestigen voorzag ik 2 kamsnaps aan de binnenzijde van de tas. Zo raakt het tasje niet kwijt.

tienertas_ Collage.jpg

De dochter, die mocht poseren met de tas, heeft ondertussen al te kennen gegeven dat ze zo’n tas ook wel ziet zitten. We hebben nog een dikke maand tot haar verjaardag, dat zou voldoende moeten zijn. Misschien ineens ook wel de ideale gelegenheid om een eigen tas uit te werken, wie weet…

Het gecoat doek en de geplastificeerde katoentjes haalde ik aan het stoffenkraam van Stoffendienst, bij Les tissus du Chien Vert en bij Hexagoon. De tassenband komt eveneens van bij deze laatste. Garen, ritsen, effen bias en bolletjesbias bij Veritas.

Collage tienertas

 

 

3 gedachten over “Tienertas

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

