Naaien·Tops·Veritas

Doe de flamingo

Een bloes, zo een losse met een klein accentje, dát wilde ik voor zomerse dagen! In de winkels gleed menig bloes langs mijn vingers, zonder het gewenste resultaat. Te warm, te simpel, te veel gelijkaardigs gezien, te synthetisch, te duur, te effen, te groot, te klein, te dit, te dat …

In mijn stoffenmandje zaten wel stofjes die konden dienen. Er was echter nog een patroon nodig. Dat patroon vond ik in het Veritas Creatief Magazine: de Anaïs top. ♥ de plooitjes!

Beetje gek want ik kende Anaïs als het jurkenpatroon van Ienemiene dat hier reeds meerdere malen genaaid werd. Fijn om te weten: de “nieuwe” Anaïs, of Anaïs bis, kan ook worden omgevormd tot een jurk. Ze lijkt wat op de candy-dress maar dan in damesversie. Ik voegde ze alvast toe aan mijn to sew-lijstje. Het lijkt me een fijne zomervakantiejurk.

Ter zake. Hoe ziet die top er nu uit? Awel zo!

anaïs flamingotop

Het werd helemaal de bloes die ik zocht, dankzij de zomerse flamingo’s en de volgende aanpassingen:

  • onderaan 15 cm verlengd
  • enkel beleg voorzien aan de hals en een stukje van de schouder, niet tot aan de mouw
  • onderaan en aan mouw- en halsboorden afgewerkt met een rolzoompje

Het maken van deze top ging bijzonder snel! Het was bijna van een plooike hier, een plooike daar en mijn bloes is klaar 🙂

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Gebruikte materialen: flamingostofje van bij Mon Depot – patroon: Anaïs-top uit Veritas Creatief Magazine nr 4

Deed je al mee aan de give-away?  Je kan nog deelnemen tot volgende vrijdag.

17 gedachten over “Doe de flamingo

    1. We hebben nog samen in het boekje staan kijken 🙂 Donna staat ook nog op het lijstje, maar ik vond het zonde om voor deze stof in het voorpand te knippen.

      Like

  1. Jij hebt net mijn zoektocht naar de ideale top voor mijn trouwfeest-van-vriendin-outfit beëindigt! Jeej! Deze wordt het!
    Zou je eventueel een foto willen posten van de binnenkant t.h.v. het beleg, ben niet helemaal mee met ‘enkel beleg voorzien aan de hals en een stukje van de schouder, niet tot aan de mouw’. Tot nu toe altijd netjes volgens ‘de boekjes’ patronen gevolgd…

    Like

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

