Give-away·Moeders·Naaien·Truien

We have a (t)winner! 🍍

De ananastrui van de dochter kwam hier al aan bod. Ik was toen zo’n fan dat ik er voor mezelf ook echt eentje wilde. De roze variant kon me wat minder bekoren. Maar ik had geluk en ik kon bij de stoffenmadam één van de laatste stukjes van de blauwe rol scoren, jippie!!

twinner_

De stof bleef hier een aantal weken netjes voorgewassen, onaangeroerd liggen. Daar waren allerlei redenen voor: te warm voor een trui, te koud voor een dunne trui, andere projectjes, een testjurk (waarover later meer), andere dingen die voorrang hadden en soms ook gewoon eventjes een te laag energiepeil om eraan te beginnen.

Het zonnetje deed me terug zin krijgen om eraan te beginnen en hier is ie dan: mijn ananansglitterbethioua! Uitermate geschikt om over enkele weken uit mijn rugzak te toveren op “de wei” van Rock Werchter als het ’s avonds begint af te koelen. Oh, wat kijk ik daar al naar uit!!!

twinner01

twinner00

Twinning = winning voor moeder en dochter die nu samen hip kunnen zijn :-P, maar er is nog een gelukkige. Katrien Kennis, jij werd de winnaar van de ananasgive-away. Veel plezier met je pakketje!

screenshot give-away

 

Gebruikte materialen: lichtgrijze boordstof en grijze summersweat met blauwe giltterananas, allebei van bij Madeline-de stoffenmadam, blinkende blauw-groene paspel en Gütermanngaren col. 235 van bij Veritas

Gebruikt patroon:  Bethioua

Bij deze trui deed ik enkele dingen anders dan bij de vorige versie

  • de mouw werd 4 cm verkort en het boordje werd 1 cm minder smal geknipt (tsja, mijn korte armkes…)
  • ik tekende een maat kleiner over dan vorige keer en versmalde nog 1,5 cm van boven aan de mouw, over de oksel om helemaal onderaan terug op de eigenlijk breedte uit te komen (brede heupen en smallere taille)
  • de onderkant van het rugpand werd recht afgeknipt en voor- en achterpand werden  nog 1 cm verkort

 

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Anderen maakte ook al deze toffe ananas en/of bethiouasweaters:

 

 

 

13 gedachten over “We have a (t)winner! 🍍

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

