Dochters·Gratis patroon·Naaien·Tops

Oui ma chérie, 3 tops in 1!

21 juni, het begin van de weerkundige zomer. Dit moment van het jaar durft de temperatuur al eens de pan uit te swingen. Daar dacht ik dus goed op voorbereid te zijn door de dochter al te voorzien van een haltertop en een zomers shortje. Er werd ook gedacht aan ander zomers gerief. Bij gebrek aan zon verdween echter de nood aan dat zomers gerief. Zo was er bijvoorbeeld de zomertop die werd geknipt maar bleef liggen.

Als de zon in eigen land niet schijnt, dan wel op een ander! En dan hebben we binnenkort wél zomerspul nodig. Er wordt nu dus toch maar werk gemaakt van de “zomercollectie”.

_cherrie_

Ziehier de kersenstof waar de dochter helemaal wild van werd. Aan de bandjes van het (gratis) patroon werd een folieke voorzien. (Verder werden er voor deze maat 152 geen aanpassingen doorgevoerd.) In plaats van de schouderbandjes achteraan vast te naaien, koos ik voor bevestiging met kamsnaps.

cherrie04

Ja, u leest het goed. Daar werd zowaar over nagedacht 🙂 De kamsnaps werden zo gezet dat de 2 bovenkanten aan elkaar kunnen gemaakt worden. Op die manier kan deze zomertop op 3 verschillende wijzen gedragen worden.

  1. regular topcherrie03
  2. racerbacktopcherrie02
  3. haltertop   cherrie

 

Gebruikte materialen: kersenstof van Megan Blue Fabrics van ik weet niet meer waar, 2 groene kamsnaps die ik tegengesteld plaatste.

Gebruikt patroon: gratis patroontje meisjessinglet van De Droomfabriek

Welke versie zou jij kiezen?

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

 

Wat je misschien ook nog graag leest:

raglan papegaaiduiker_Eerder gebruikte ik ook al een ander gratis patroon van de droomfabriek – die voor het het raglanshirt.

 

 

12 gedachten over “Oui ma chérie, 3 tops in 1!

  1. Toen ik las, ik maakte er kampsnaps aan én ik zag ze, dacht ik: “Ooh gelukkig, ze moeten niet open!” Ik heb een nogal haat-liefde verhouding met die dingen. Op de één of andere manier scheuren de mijne er altijd uit! 😦 Maar het idee, wauw! Echt superleuk.

    Like

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

