#LMV·Jurken·Moeders·Naaien

Candy-dress, ook voor mezelf de ideale vakantiejurk

Wie mij op instagram volgt zag het al. De voorbije week was er eentje van véél gereis: veel en lange autoritten en het vliegtuig heen en terug nemen. Comfortabele kledij was aangewezen.

In gedachten had ik een losse jurk in een zacht stofje. De candy-dress, u ongetwijfeld bekend, van La Maison Victor werd hier al gemaakt voor de dochter. Telkens ze hem aanheeft ben ik een beetje jaloers.

De maattabel van maat 176 werd erbij genomen. Een vreugdekreetje weerklonk want dat zou net moeten lukken. Stof, paspel en koordje werden aangeschaft, het patroon werd overgenomen en de stof werd zorgvuldig geknipt om de streepjes mooi overeen te laten komen. De paspel werd aan de zakjes genaaid en de zakjes werden vastgemaakt aan het voorpand. Tot daar.

Vervolgens gingen alle stukken stof mee in de valies en ook de naaispullen en de naaimachine werden ingepakt.

Vorige woensdag werd de jurk afgewerkt onder de Italiaanse zon zodat ik er donderdagmiddag mee op het vliegtuig kon. De dochter was nog op zwemstage in Hongarije toen wij op reis vertrokken. Zij landde donderdagavond. Eens thuis was er voor haar ook nog 3 dagen het VZK in Gent. Daarom moest ik vorige week enkele dagen terug naar België. Gisteren vlogen we dan samen terug naar Firenze, beiden in onze candy-jurk 🙂

Lieve Helena zorgde ’s avonds voor de foto’s van de jurk bij de ondergaande zon. Dankjewel Helena xxx!

candy06

 

De candy-dress voor volwassenen, een aanrader!

candy02

 

Gebruikte materialen: dikkere streepjesstof met wat rek van bij Pauli in Leuven, rode elastische paspel van bij Madeline, de stoffenmadam, rood koordje van bij Veritas

Gebruikt patroon: Candy-dress van La Maison Victor, maat 176, onderaan verlengd tot iets boven de knie en de halslijn werd verder uitgediept dan oorspronkelijk het geval was. (Even nagemeten: de onafgewerkte lengte van het rokgedeelte van het voorpand bedroeg, na het verlengen, uiteindelijk 51 cm. Dit werd nog 2 cm omgezoomd.) Mouwboorden en halsboorden werden onafgewerkt gelaten.

candy07

candy08

candy03.jpg

candy04

candy05

Ook zij maakten de candy-dress (of een hack) al voor volwassenen:

20 gedachten over “Candy-dress, ook voor mezelf de ideale vakantiejurk

  1. Die LMV heb ik net niet, al zou ik ‘m wel van iemand kunnen lenen… zeker iets om te overwegen. Ziet er een heerlijk comfortabel jurkje uit 🙂

    Ik vind de jouwe echt heel mooi, leuke stofkeuze alweer!

    Liked by 1 persoon

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

