Blingbling·DIY·Naaien·Truien·Zeefdruk

Linden sweater – glitter zeefdruk

Het zal al een maand of 4 geleden zijn, maar helemaal “into zeefdruk” was ik na de workshop van Barbara “Bobbinhood” en Marleen. We moeten zowat het proefpubliek geweest zijn, het begin van een heuse hype als je ’t mij vraagt. Daarnaast valt er in veel gevallen ook van verslaving te spreken. In mijn geval is dat niet anders. In dit specifieke geval niet enkel aan het zeefdrukken, maar absoluut ook aan het dragen van de trui zelf. Ik zou hem elke dag aandoen!

linden_04

linden_print
Bij het zeefdrukken kwamen er hier al verschillende motieven aan bod: poesjes, een kerstsneeuwschudbol, skateboards, nog skateboards, letters en nog wat andere dingen. Misschien zag je vorige maand op Instagram deze toucan in wording passeren?

 

Zin in wat blingbling had ik toen. Ik mengde wat bronskleurige acrylverf onder de mengeling van oranje, rode en zwarte zeefdrukverf. Het resultaat daarvan was nog niet helemaal wat ik in gedachten had. :-/
Bij wijze van experiment strooide ik bronzen glitters uit over de natte verf en duwde deze aan met mijn vinger. Na het drogen, klopte ik het teveel aan glitter van de stof af en bleef er nog een mooi blinkend laagje achter. Een ware aha-erlebnis!


Besluit:
– het slechte nieuws: ondanks zorgvuldig werken glitterde de ruime omgeving – stofzuiger to the rescue 😉
– het goede nieuws: ook na het – ondertussen al 4x – wassen blijft er voldoende glitter op de trui 😀
(-onlangs ontdekte ik dat er ook gouden en zilveren verf bij Bobbinhood verkrijgbaar is, al is het effect daarvan nog een beetje anders)

linden_03

linden_00

Gebruikte materialen: zalmroze (en mintkleurige) bruched French terry sweater bij Madeline De Stoffenmadam, zeefdrukkit, oranje, zwarte en rode verf en sjabloonvel bij Bobbinhood, acrylverf en bronzen glitters van bij Hexagoon

Gebruikt patroon: Linden Sweater van Grainline Studio

 

bethioua

 

 

Er werd er eentje groen van jaloezie bij het zien van mijn trui. Ik maakte haar een muntgroene trui met een ander patroontje.

 

 

 

 

Werden jullie al besmet met het zeefdrukvirus?

21 gedachten over “Linden sweater – glitter zeefdruk

  1. Schitterend , gewoon ! En kunnen zeggen dat je de print ook zelf maakte = iets om supertrots op te zijn. ik zou ook graag willen/kunnen zeefdrukken….en zoek al tijden uit naar een cursus in mijn regio. Die heb ik – tot nu toe- nog niet gevonden. helaas.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi!

    Ik ben ingeschreven voor een workshop 😀 Wou het al een tijdje doen, maar ik moest even wachten op passende data. Ben benieuwd of het mij gaat liggen. Wat ik nu wel al moeilijk vind is te bedenken wat voor prints ik zou nemen voor mezelf, ben daar gene gemakkelijke in 😀

    Liked by 1 persoon

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

