Compagnie M·Dochters·Jurken·Naaien

Ohlala – Nore dress by Compagnie M

Om maar direct met de deur in huis te vallen: helemaal fan zijn we hier van het nieuwste patroon van Compagnie M! We zaten op de eerste rij bij de previews en de tests en zagen dat het een tofke was (is)!
Het patroon is speciaal ontworpen voor rekbare stoffen, maar het biedt nog een aantal andere voordelen. Het omvat een jurk met lange of korte mouw, een trui en een t-shirt. Bovendien kan je spelen met inzetstukken en colourblocken. M.a.w. een zeer veelzijdig patroon dat je toelaat om op korte tijd een knap resultaat te bekomen! Wie wil dat nu niet?!

Momenteel is de Nore beschikbaar tot en maat 10 jaar, maar daar lieten we ons hier niet door tegenhouden. Ik paste het patroon aan naar 12 jaar. Dat was meer werk dan het maken van de jurk op zich. Als je gaat voor simpele panden – zoals ik hier deed – gaat het naaien immers razend snel!
Voor deze jurk verlengde ik het voorpand met 4 cm. Voorpand en achterpand knipte ik even lang en ik trok de zoom van het achterpand recht.

Nore_00

De stof kocht ik aanvankelijk voor mezelf. Helaas pindakaas, er was er hier nog eentje zwaar fan en mams moest zwichten. Tja, zo gaat dat dan zeker?!
Nog een patch erop en hopla, de dochter is weer ferm gesteld!

Nore_01

 

Zei ik al dat ik jaloers ben op haar jurk? πŸ˜‰

 

Nore_02

Gebruikt patroon: β€œNore dress” van Compagnie M

Gebruikte materialen: StripesΒ – french terry van About Blue Fabrics, o.a. verkrijgbaar bij Madeline De Stoffenmadam, Opstrijkbare patch “Ohlala” van bij Veritas,

Nore_04.jpg

Nore Collage

Nog van dat:
Tijdens ons naaiweekend vorige week maakte ik nog een andere versie van deze jurk, eentje waar iets meer werk aan was. Op de stofopzolderblog lees jeΒ er in de loop van de weekΒ meer over. En ook hier mag je je zeker nog aan andere Nore-varianten verwachten. Als daar maar weer geen verslavingske van komt…

6 gedachten over “Ohlala – Nore dress by Compagnie M

  1. Super geslaagd, dit shirt! Ik denk dat deze hier ook zo gegeerd zou zijn. Ik las al bij Marthe dat er deze zomer grotere maten uitkomen … nog even geduld en dat maak jij gewoon een twinningversie! Benieuwd ook naar de tweede versie op model πŸ™‚

    Like

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

