Hillside tote

Tassen maken blijft iets geweldig! Met mijn ogen en liefst ook met mijn handen, maak ik een selectie van de materialen die ik wil gebruiken om er mijn eigen pièce unique mee te maken. In mijn hoofd ontspint zich het beeld van hoe het moet worden. Patroon, snijmat en rolmes worden bovengehaald en we kunnen van start gaan.
Het makersproces, heerlijk!

Deze keer vormde het patroon de basis: de Hillside Tote van Noodlehead. Een mooie stevige donkerblauw met brons gestreepte canvas van de laatste SY@6-collectie en een rolletje cognackleurig kunstleder van bij Madeline de Stoffenmadam vormden een match.
Een viscose uit dezelfde See You At Six-collectie en wat eigen accentjes hier en daar, zoals een sleutehanger en een tassel, maakten het plaatje compleet.

De blauwe canvas matcht overigens met nog meer materialen uit mijn persoonlijke stach. Een volgende tas dringt zich al op. Misschien ga ik nu wel voor de mini-versie van de Hillside Tote? Het patroontje ligt alvast klaar.

Kriebelt het om je eigen versie van de Hillside Tote te maken en weet je niet goed waar te beginnen? Doe jezelf dan een workshopdagje bij Madeline de Stoffenmadam cadeau. Naai deze tas onder begeleiding en met onze tips en tricks keer je met je eigen exemplaar naar huis.
Check de workshopkalender voor verdere info.

Hebben jullie nog tips voor leuke tassenpatronen? Ik ben benieuwd!

3 gedachten over “Hillside tote

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.