Feest·Naaien

Hieperdepiep…Hoera!!!

Er was al een kroon met raketten, een exemplaar met uiltjes, eentje met cupcakes, kronen Collage.pngenkele effen kroontjes in toffe stofjes, maar een stoerdere jongenskroon ontbrak nog in het assortiment.

De doelgroep (10- en 11-jarigen) houdt nogal van voetbal. Dat zou dus het thema worden. Enkel voetbal vond ik wat saai, dus combineerde ik de voetballen met een andere klassieker, Snoopy.

Bij voetbal hoort ook gras, dus dat moest er ook bij. Om het geheel af te maken had ik ook nog een geschikt lintje nodig. De lintjes die in mijn doos op voorraad waren konden me niet geheel overtuigen. Er was eventueel het egeltjeslint, maar dat was niet stoer genoeg. En zonder lint vond ik maar niks…

Ik wist wel waar ik het perfecte lintje zou vinden, bij Hexagoon in Leuven, dat was niet het probleem. Het was dat ik 2 dagen geleden al daar geweest was en laat dat nu net zo’n winkeltje zijn waar je ECHT ALTIJD iets leuks vindt. Enfin, ik ging toch maar omdat ik anders toch niet tevreden zou zijn over die kroon. En ik heb me braaf aan mijn shoppinglijstje gehouden: vilt en lint. (Hoeveelheid vilt en lint stond wel niet op het lijstje 😉 )

kroon2

Zoals verwacht scoorde ik het perfecte lint, nu maar hopen dat er gescoord wordt met die voetbalkroon!

kroon

Benodigdheden: vilt in verschillende kleuren, stof voor binnenkant, stof voor buitenkant, vlieseline H250, sierlint, velcro, garen

kroon Collage

Post je hieronder een reactie? Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt.

